غزه تنهای پیروز

قلب ایران برای غزه می تپد

غزه تنهای پیروز

قلب ایران برای غزه می تپد

غزه تنهای پیروز

ما عده‌ای از دانشجویان هستیم که قرار گذاشتیم در حد توان‌مان برای غزه کاری کنیم.
عصرها از ساعت 17 تا 22 در چهارراه ولی عصر جمع می‌شویم و هر کدام کاری می‌کنیم، از جمع آوری کمک نقدی گرفته تا پخش نشریه و کلیپ.
ایجا میگوییم از آنچه در چهارراه ولی عصر اتفاق می افتد از آنچه در خیمه ای که برای حمایت از مظلوم بنا شده میگذرد و ...

مَن اَصبَحَ وَ لَم یَهتَمَّ بِاُمورِ المُسلِمین فَلَیسَ بِمُسلِم
«هرکه صبح کند در حالی که اهتمامى به امور مسلمانان ندارد، مسلمان نیست.»

بایگانی

صادق شهبازی : در منطقه همه سرگرم اند و کسی به فکر آمریکا نیست

صادق شهبازی از فارغ التحصیلان دانشگاه تهران پس از اجرای زنده آقای امیرحسین سرافرازی به ایراد سخن پرداخت و به سوالات حضار پاسخ گفت.


وی در بخشی از سخنان خود اشاره کرد که بحث فلسطین قسمتی از یک برنامه استعماری است اگر بهانه های گذشته فلسطین نبود کشور دیگری را انتخاب میکردند. حتی قرار بود از نیل تا فرات را تصرف کنند و قسمتی از ایران هم در آن است. نقشه ای که در داعش و غزه میبینید یک هدف دارد. مسئله ی اصلی قبل از اینکه با اسراییل باشد با آمریکا است. این نقشه آمریکا بود این مسله ی اصلی ماست. دشمنی که برای گرفتن منابع ما نقشه کشیده است. ما نباید سرگرم بشویم و باید جلوی ظلم بایستیم.


شهبازی

این فعال دانشجویی به شصت سال مذاکرات برخی گروه های فلسطینی اشاره کرد و افزود :

کسی که نقشه اسراییل بزرگ را کشیده است آمریکا است، که نتیجه ۶۰ سال مذاکره و دست دادن و پشت میز نشستن است. یاسر عرفات در اسلو قرارداد امضا کرد مرتب قرارداد امضا کرد و گفتند کوتاه بیاییم.اما امروز با سگی طرفیم که اگر عقب برویم می آید جلو تر   و حمله می کند.

صادق شهبازی حوادث امروز غزه را حاوی چند درس مهم دانست و گفت :

سر کار اصلی ما با کیست؟ روزهای اول انقلاب میگفتند امروز تهران فردا فلسطین. ما به امروز غزه دچار میشویم اگر مدام برویم با شیطان بزرگ مذاکره کنیم. راه قدس  و وضعیت امروز ما از ایستادگی ما میگوید. یک موقع مستقیم کشورها را تصرف میکرد بعد استراتژی حکام دست نشانده بود . حکام دست نشانده جواب نداد و حالا دوباره شروع به لشگر کسی کرده اند.

در منطقه همه سرگرم اند و کسی به فکر آمریکا نیست. حواسمان باشد که اگر کوتاه بیاییم در برابر آمریکا به سرنوشت غزه دچار میشویم.


او در پاسخ به سوالی که پرسیده بود « چرا کشورهایی مثل ایران و سوریه حمله نمیکنند تا غزه را آزاد کنند؟  » اینگونه پاسخ داد :

در منطقه ما مرز ها در مرزهای قومیتی است که این نقشه را انگلیس چیده استُ در پاکستان و ترکیه و شرق ما با افغانستان و بلوچستانُ نقشه ای با نگاه به قومیت ها و منابعُ مثلا منابع نفتی که باعث جنگ هایی شدُ و این نقشه بر سر منابع آبی دعوا ایجاد میکندُ در ارس و در مرز با افغانستان و ... استعمار حواسش به همه جای نقشه است. نقشه طوری چیده شده که همیشه در منطقه دعوا باشد همان شعار انگلییس دعوا بنداز و حکومت کن. ابتدا اسلام بود بعد عثمانی و صفوی با هم درگیر شدند و ... اختلاف ها رو به افزایش رفت. برای منطقه ما برنامه بلند مدت ریختند و ما را ضعیف کردند و ما درگیر جنگ های قومیتی شدیم... ما را به مسایل مختلف مشغول میکنند تا ما را بچ‍ابندُ در سال های مختلف از ناکارامدی های ما سو استفاده شده و به ما ضربه زدند. در همین ژنو پول های ما را نداده اند و به تعهدات عمل نکرده اند. یک ملیارد از چهار ملیارد وصول شده است. مساله دشمن بزرگی به اسم آمریکا است و ما باید اشکالات را رفع کنیم و گرنه از آن نقطه ها به ما ضربه میزنند.

ما ابزار هایی مثل جنبش عدم تعهد داریمُ از ابزار چانه زنی و مدیریت نفتی میتوانیم استفاده کنیم ولی نمی کنیم

اما برای سوریه مهم ترین مساله امنیت خودش است.

حالا راه حل های ما برای پیروزی مردم غزه چیست ؟

راه حل نظامی: که ما یاد دادیم خودشان ساختندُ طرح دادیم بهشان. امروز امنیت غزه امنیت همه است

راه حل اقتصادی: تحریم شرکت های حامی اسراییلُ مثل کوکاکولا و نستله و ... باید از مسیولین خواست که این اتفاقات نیفتد. ما قانون مصوب داریم که نهاد های مسیول وظیفه داشتند جلوی آن ها را گرفت.

کار حقوقی: کار مسیولین استُ ما بسیاری از تحریم هایی که شده ایم نتیجه فعالیت های حقوقی است که باید از حاکمیت خواست این کار را کند.

در ادامه یکی از حضار گفت : « ما با وجود مشکل ها و بیکاری ها ابتدا باید مشکلات خودمان را حل کنیم. یک افغانی حقوق میگیرد ولی من چون کرد و سنی هستم کاری ندارم. »

صادق شهبازی در پاسخ به این صحبت اشاره کرد که ما در کشور خودمان مشکلات بیکاری و فقر داریم. سال ۸۱ و ۷۱ تحریم نبودیم که دلار دو برابر شد. باید رفت سمت حل بنیادین مشکلاتُ موقعی هست که ما در جایی هستیم که کاری به کار کسی ندارد ولی ما در منظقه ای هستیم که همه میخواهند به نفع بیشتری برسندُ منابع وجود دارد. میخواهند امنیت را به هم بریزند وضعیت عراق و سوریه مشخص است. کی میتوان کشور را پیشرفته کرد؟ وقتی که بتوانیم رو ی پای خودمان بایستیم. قبل از انقلاب شست هزار مستشار آمریکایی در این کشور بود و انبار سلاح های آمریکایی بودیم و نمی توانستیم استفاده کنیم. بسیاری از وقت ها مشکلات ما به بیرون ربطی ندارد به ناکارامدی های ما برمیگردد. بعضی نمی دانند و بعضی از مسیولین هم نمی توانددً باید از مسیولین مطالبه کرد. اگر بگوییم به کسی کار نداریم آن ها به ما کار دارند... داعش و طالبان و ...

مگر ما چقدر حمایت میکنیم از فلسطین؟ به فلسطین غذا نمی رسد...




  • تنهای پیروز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی