غزه تنهای پیروز

قلب ایران برای غزه می تپد

غزه تنهای پیروز

قلب ایران برای غزه می تپد

غزه تنهای پیروز

ما عده‌ای از دانشجویان هستیم که قرار گذاشتیم در حد توان‌مان برای غزه کاری کنیم.
عصرها از ساعت 17 تا 22 در چهارراه ولی عصر جمع می‌شویم و هر کدام کاری می‌کنیم، از جمع آوری کمک نقدی گرفته تا پخش نشریه و کلیپ.
ایجا میگوییم از آنچه در چهارراه ولی عصر اتفاق می افتد از آنچه در خیمه ای که برای حمایت از مظلوم بنا شده میگذرد و ...

مَن اَصبَحَ وَ لَم یَهتَمَّ بِاُمورِ المُسلِمین فَلَیسَ بِمُسلِم
«هرکه صبح کند در حالی که اهتمامى به امور مسلمانان ندارد، مسلمان نیست.»

بایگانی

سخنرانی سعدالله زارعی

جنگ های غزه نمایانگر حضور دو گروه در منطقه بوده است. جریان نادیده گرفتن حقوق انسان ها سرکوب و تجاوز و جریان مظلوم که در برابر ظلم و تجاوز بوده که گاهی تسلیم شده و گاهی مقاومت کرد. وقتی تسلیم شده همه چیز خود را نثار کرده و از دست داد و وقتی مقاومت کرده با اینکه گاهی شکست خورده ولی دستاوردهایی داشته و دشمن را با مشکلات جدی مواجه کرد

تسلیم شدن به تجریه این دویست سال ما را به این نتیجه رسانده که داشته ها از دست خواهند رفت ولی مقاومت ما را به دستاوردهایی رسانده گرچه هزینه هایی هم داشته فلسطین به ما میگوید باید مقاومت کرد و به سوی آینده حرکت کرد.


وی در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد اینکه چرا با وجود درگیری های عراق و سوریه همچنان گفته میشود که فلسطین مساله مااست و چرا آمریکا دشمن اصلی است؟ پاسخ داد،فلسطین آینه تمام نمایی است ازآنچه بر منطقه ما گذشته است .از وقتی که انگلیسی ها وارد این منطقه شدند تا زمانی که این منطقه را ترک کردند که ۱۳۰ سال طول کشید،در این میان فلسطین بیش از همه متحمل فشار از سوی دشمنانش شد.از شبه قاره هند تا شمال غرب آفریقا فلسطین تنها منطقه ای است که اشغال شده و آنان را آواره کرده اند و حقی برای زیستن برای آن ها قایل نشده اند. که این در جاهای دیگر سابقه ندارد. و دفاع از فلسطین دفاع از همه ی مسلمانان است و همان طور که امام گقت روز قدس فقط روز فلسطین نیست.

او در پاسخ به این سوال که کرانه باختری نیز در فضای مقاومت است و چگونه میتواند این تسلیح صورت بگیرد؟پاسخ داد،بر خلاف آنچه تصور میشود مسلح کردن کمک کردن به جنگ افروزی نیست وقتی ملتی مسلح شد دشمن به خودش جرات حمله نمی دهد و ریشه های جنگ خشکانده میشود و دشمن در یک فضای سیاسی مجبور میشود به حقوق ۱۱ میلیون فلسطینی تن بدهد. و این مقدمه احقاق حقوق آن ها به لحاظ سیاسی است.

او افزود،مساحت کرانه باختری بیشتر است و تمام مقدسات نیز در کرانه باختری هستند و آنجا اهمیت بیشتری نسبت به غزه دارد. آن جا منطقه ای استراتژیک است و تحولات آن توجهات را جلب میکند ومیتواند مقدمات آزادی فلسطین را فراهم کند.او با اشاره به اینکه کرانه باختری بخش جنوبی اش منطقه امنیتی اسراییل است و بخش سیاسی در شمال آن هستند،افزوداگر کرانه باختری به جنبش در آید و آزاد شود بین این دو بخش فاصله ای جدی می اندازد و این به معنای قطع رگ حیات رژیم صهیونیستی است.

اواین مسئله راامکان پذیر دانست و اضافه کرد،وضعیت آنجا بدتر از غزه نیست اگر سلاح چه امر داخلی باشد چه خارجی چه ترکیبی از آن ها،این نسخه برای کرانه هم می تواند اجرا شود. در کرانه باختری دومیلیون و دویست هزار نفر فلسطینی زندگی میکنند و فلسطینی های دیگری از شمال و از اردن میتوانند به آن ها ملحق شوند ولی این انرژی در غزه وجود ندارد.

 

زارعی در پاسخ به این سوال که آیا تحرکات ما متناسب با جایگاه ما در منطقه بوده؟ چه انتظاراتی بود؟ آیا از ظرفیت ها استفاده شد؟ پاسخ داد،ما ملتی با تمدن کهن هستیم. در دوره هایی بخش های بزرگی در اختیار ایران بوده است. همواره قدرتمند بوده ایم. زمانی در همین کشورهای مختلف ما حضور داشته ایم،او افزود نفوذ دیگر نفوذ دینی ما است ادبیات ما بسیار مطرح بوده است.سال های زیاد ما مظهر تشیع در منطقه بوده ایم بنابر این که در عراق و سوریه جایگاه داشته باشیم طبیعی است. پ‍اکستان ، افغانستان و لبنان در هر جادلیلی برای این موضوع وجود دارد.

او با اشاره به اینکه کاری که ایران در غزه کرده هیچ کس نکرده است ادامه داد، خود غزه ای ها میگویند ما این توانایی را از ایرانی ها گرفته ایم و قدرت امروز آن ها از ایران است. در همین جنگ هم ما اولین و قوی ترین مواضع را گرفتیم و رهبری گفت ما علاوه بر غزه باید کرانه باختری را هم مسلح کنیم. که نشانگر قدرت ما در منطقه است.

او در خصوص اقدامات دولت گفت :به نظر من دولت کار خوبی انجام داد هم وزیر خارجه و هم رییس جمهور، اجلاس وزرای خارجه عدم تعهد در ایران و ارسال تجهیزات به غزه که با ممانعت سیسی مواجه شد،از همه مهم تر ندای واحدی که در ارتباط با فلسطین شنیده شد و راهبیمایی بزرگی در روز قدس برگزار شد همه نشانگر اثرگزاری ما در منطقه بود.

او در پاسخ به این سوال که اهمیت کرانه باختری در این منطقه چیست  چرا ما بر آن تاکید داریم؟پاسخ داد:

این منطقه تا سال ۱۹۶۷ یا ۱۳۴۶ تحت حاکمیت اردن و متعلق به اردن بوده بعد اسرائیل آن جا را اشغال کرد همانطور که جبل الشیخ و جولان سوریه را تصرف کرد و در آن منطقه صحرای سینا و غزه را گرفت.در سال ۱۹۶۷ در جریان مذاکرات اسلو و مادرید یک دولت خودگردان فاقد ارتش با یک سلسله تعهدات تشکیل شد ولی در ادامه ملغی شد و ناصر عرفات دولت نیم بندی را تشکیل داد و خود عرفات در محاصره کشته شد و اسرائیلی ها زیر بار تعهداتشان نرفتند. محمود عباس الان مثلا تعهد دارد اگر کسی ضد اسراییل تظاهرات کرد  زندان شود و حدود ۲۵۰۰ نفر در زندان های محمود عباس هستند. در همین منطقه جهاد و حماس محبوبیت دارند و نشانه های واضحی از یک حرکت عمیقی هست ، این منطقه در حال انفجار است. مردم از ظلم اسراییل به ستوه آمده اند .

او در پاسخ به سوال یکی از حاضرین که اگر حکومت عربستان سرنگون شوند آیا اسراییل و آمریکا سریع تر سرنگون نمی شوند؟ پاسخ داد:سقوط اسراییل تاثیر بیشتری در تحولات دارد چرا که امریکایی ها میگویند امنیت ما وابسته  به امنیت اسراییل است و نه عربستان مصر و عراق. اگر انرژی با آزادی قدس بیاید این موج به شرایط قبل باز نمی گردد و دولت های وابسته به غرب را یکی بس از دیگری سرنگون میکند و هیچ رژیمی به ستحکام اسراییل برای آمریکا نیست.

  • تنهای پیروز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی